Užitočné nástroje pre marketérov
Aké nástroje používate vo svojej každodennej činnosti? Využívate ich všetky efektívne? Pozrite sa s nami na zoznam nástrojov, ktorý by nemali chýbať v portfólio žiadného marketéra.V tomto článku sa spolu s vami pozrieme na niekoľko nástrojov, ktoré by ste mali v dnešnej dobe ako marketér určite používať, či už na získavanie dôležitých informácií o zákazníkoch, trhu či na zvýšenie efektívnosti vašej práce.
Tu je zoznam marketingových nástrojov, ktoré by ste mali v dnešnej dobe určite využívať.
Google Trends
Tento nástroj vám umožňí zobraziť najnovšie trendy, údaje a vizualizácie od spoločnosti Google a pomôcť vám zistiť aké kľúčové slová či témy sú v ktorom období u ľudí populárne.
Jednoducho prejdite na webovú lokalitu a zadajte kľúčové slovo alebo názov odvetvia, ktoré vás zaujíma, kliknutím na položku “Enter”. Môžete tiež pridať ďalšie výrazy, aby ste si mohli porovnať údaje. Tieto trendy môžete vidieť pekne demograficky rozdelené na jednotlivé regióny čo vám umožní hodnotnejší náhľad na tieto dáta.
Môžete tiež vyhľadávať podľa krajín, časového obdobia, kategórií a typu vyhľadávania, ktoré zahŕňajú vyhľadávanie v službe YouTube. A ako možno viete, Youtube je druhý najväčší vyhľadávač na svete.
Takže ak chcete začať podnikať, skúmať konkurentov, vytvoriť novú kampaň alebo ste len zvedavý aký je záujem o niektoré témy Google Trends je jeden úžasný nástroj, ktorý môžete použiť!
Google Keyword Planner
Ďalší užitočný nástroj od Google, ktorý nám dá dôležité informácie o rôznych dopytoch cez vyhľadávače patriace pod Google. Môžete si vybrať jedno alebo viac kľúčových slov, vybrať krajinu a požadovaný jazyk a zistiť, aký je dopyt po tomto hľadanom výraze.
Môžete zistiť či je konkurencia na tento výraz vysoká alebo práve naopak. Aká je navrhovaná cenová ponuka pre jednotlivé výrazy a aj na základe toho sa rozhodnúť či začať s predajom nového produktu, ako cieliť vaše kampane a ďalšie dôležité rozhodnutia.
Skvelá vlastnosť, ktorú tento nástroj má je, že môžete údaje exportovať a importovať ich niekde inde.
Ahref
Jeden z najlepších SEO a SEM nástrojov na trhu v tomto zozname určite nemôže chýbať.
Prečo tomu tak je? Pretože sa vďaka nemu môžete dozvedieť takmer všetko o vašej konkurencii. Zistíte odkiaľ získavajú návštevnosť svojich webov, na aké kľúčové slová sa sústreďujú, koľko spätných odkazov majú či aké iné weby na nich odkazujú.
Výbornou “fíčurkou” je aj možnosť nastavenia si upozornení pokiaľ sa webstránka umiestní na niektoré z kľúčových slov alebo sa o nej niekto na internete zmieni.
Tento nástroj určite stojí za preskúmanie, obsahuje toto v sebe ešte oveľa viac.
Facebook audience insight
Jeden z najsilnejších a najpodhodnocovaných nástrojov, ktoré existujú práve teraz. Ako vieme, Facebook má jeden z najlepších zacielených reklamných systémov, ktorý bol kedy vytvorený, pretože o nás všetkých zbiera neskutočne veľa údajov.
Skvelá vec spočíva v tom, že je veľmi jednoduché ho používať a nestratíte množstvo času, kým sa ho naučíte používať.
Tento nástroj je ten najlepší, ktorý vám môže pomôcť pri vytváraní nových kampaní na Facebooku. Môžete zistiť, koľko ľudí môžete dosiahnuť pomocou cielenia na základe krajiny, záujmov, zariadení, ktoré používajú, správania, zvykov a dokonca životných udalostí.
Zobrazuje vám demografické údaje a pre niektoré krajiny môžete dokonca cieliť podľa príjmov domácností. Môžete tiež zistiť, aké ďalšie záujmy majú ľudia, na ktorých chcete zacieliť, a aký je najlepší spôsob, ako na nich zacieliť. Môžete vytvoriť publikum pre reklamnú kampaň priamo v tomto nástroji a okamžite ho začať používať v kampaniach bez toho, aby ste to museli robiť znova.
Pri ďalšom nastavovaní kampaní na Facebooku dajte tomuto nástroju určite šancu.
Google Analytics
Skvelý analytický nástroj, ktorý by nemal chýbať na žiadnom webe. Google vám vďaka tomuto nástroju poskytne cenné informácie o vašich návštevníkov a to navyše Zadarmo!
Ak máte tento nástroj nastavený správne, môžete zistiť odkiaľ vaši návštevníci na váš web prišli, odkiaľ pochádzajú, aký sú starí či o aké témy sa zaujímajú. Zistite ktoré akvizičné aktivity sú pre vás prínosné a ktoré kampane naopak zastaviť.
Môžete zistiť koľko času na vašom webe návštevníci strávia, aké podstránky ich zaujímajú a z ktorých naopak odchádzajú aj takéto údaje vám veľmi pomôžu pri efektívnom budovaní content marketingu a pri navrhovaní obsahu na vašich weboch.
Google Anlalytics má množstvo ďalších veľmi užitočných funkcií a určite stojí za každodenné používanie.
Hotjar
Hotjar patrí tiež do rodiny analytických nástrojov, je ideálny pri návrhoch na efektívnejší UX dizajn či zistenie záujmu o jednotlivý obsah. Základom Hotjaru je vytváranie heatmap – sú to tepelné mapy, ktoré vám ukazujú na aké časti stránky sa návštevník sústredil najviac a ktoré ho zaujali najmenej.
Môžete si pomocou aj tohto nástroja vyhodnocovať svoje A/B testovanie a zapracovávať tak tie najefektívnejšie prvky webu a zvyšovať svoje konverzie.
Najnovšie Hotjar ponúka aj možnosť nahrávania obrazoviek a tak vidíte nahrávku ako sa návštevník hýbal na vašej stránke a nie iba vyznačené body, na ktoré sa sústredil najviac. Všetky nahrávky sú samozrejme anonymizované aby sa neporušovali pravidla GDPR.
Aj vďaka tomuto nástroju získate dôležité informácie iba jednoduchým implementovaním na vašu web stránku.
Canva
Tento jednoduchý a krásny nástroj ocenia najmä social media manažéri a ľudia, ktorí nie sú veľmi zdatní v grafike. Pomocou Canvy môžete ľahko vytvárať jednoduché grafiky na vaše sociálne site, ktoré budú vyzerať profesionálne.
Canva vám ponúka aj niekoľko predpripravených šablón či vlastné rámčeky, nálepky alebo fonty. Rovnako si môžete vložiť aj vlastné pozadia či fotky a zapracovať ich jednoduchým Drag&Drop editorom do šablón najpoužívanejších rozmerov.
Aj Canva je vo svojej základnej verzii zadarmo, čo bude určite mnohým stačiť. Môžete si však aj zaplatiť členstvo a získať možnosti editovania a nové materiály. Pokiaľ neovládate Photoshop či Ilustrátor a chcete mať svoju grafiku stále modernú, tak sa s Canvou určite spriatelíte.
Každý z týchto nástrojov si určite u vás nájde uplatnenie a pomôže vám zefektívniť a zjednodušiť vašu každodennú prácu. Potrebujete pomôcť s implementáciou niektorých nástrojov? Neváhajte sa nám ozvať a radi Vám pomôžeme.
Pusťme sa do práce
Nešetrite slovami!
Čím viac budeme vedieť, tým skôr prídeme s efektívnym riešením a pustíme sa do nového spoločného projektu.