fbpx

Čo zvážiť pred začatím tvorby loga

Na čo myslieť pred začatím vytvárania loga? Tu je našich 8 tipov na ktoré by ste mali myslieť než začnete svoje nové logo vytvárať.

Žijeme vo vizuálnom svete. Súdime druhých na základe ich prezentácie a názor si dokážeme vytvoriť v milisekundách. V súčasnej dobe presýteného trhu musia značky bojovať oveľa viac o svojho zákazníka svojou jedinečnosťou a dôveryhodnosťou ako kedykoľvek predtým.

Tradičné spôsoby prezentácie ako sú vizitky či “škatulkové systémy” webových stránok už dnes nestačia. Dnes musíte svoju značku budovať dlhodobo a konzistentne aby si vytvorila u zákazníka svoje miesto. Práve konzistencia spôsobí, že vaša značka bude pôsobiť jednotne a ustálene.

Práve logo bude jedným z hlavných prvkov, ktorý bude spájať vašu komunikáciu pod jednu značku. Logo, jeho krivky, jedinečnosť či typické farby. To všetko vás na prvý pohľad odlíši od konkurencie.

Pri tvorbe svojho logo majte na mysli niekoľko podstatných bodov. 

Ukážte svoju podstatu

Navonok pôsobí mnoho značiek rovnako. Vo svojej podstate je však každá značka jedinečná a výnimočná. Či už je to typický produkt, ktorý predávate, jedinečná služba, prístup k vašim zákazníkom alebo ohľad na životné prostredie, ktorý máte v každom kroku vášho výrobného procesu. Každý dobrý dizajnér by mal pri návrhu vašej novej identity brať tieto body v úvahu. 

Navrhujte svoje logo tak aby na prvý pohľad prezentovalo vašu jedinečnosť.

Myslite na svoje publikum

Máte jasne definovanú svoju cieľovú skupinu? Viete komu budete komunikovať vaše posolstvá a kto by vás mal na prvý pohľad rozoznať? Zistite čo preferuje vaša cieľovka a buďte k ním čo najbližšie, používajte komunikáciu, ktorá im je blízka.

Napríklad deti viac oslovia farby ako sú žltá či červená, zaoblené hrany a hravé línie. Naopak ak oslovujete bankárov, manažérov či riaditeľov firiem, bude pre nich prirodzenejšie dôverovať značke, ktorá sa nachádza v spektre farieb – modrá, čierna, sivá, využíva ostré čisté línie. Vždy majte na mysli pre koho svoje nové logo vytvárate. Nerobte ho pre seba, ale pre svoje publikum.

Buďte jedinečný a odlišný

Jedným z hlavných cieľov vášho logo je aby odlíšilo vašu značku naprieč trhom. Vyhnite sa preto rôznym lacným logám na stiahnutie za 15€ a nevytvárajte logo podobné ako má váš konkurent, pretože sa vám to jeho logo páči.

Prečo byť jedinečný? Pamätáte si dnešnú cestu domov z práce? Bola niečim odlišná či rovnaká ako každý iný deň? Ľudia po čase začnú prehliadať stereotypy a vnímajú iba odlišnosti, veci ktoré sa vymykajú normálu.

Preštudujte si vašu konkurenciu, značky s podobným názvom a uistite sa že pri tvorbe loga sa vyhnete prvkom vďaka ktorým by vaša značka asociovala s ktoroukoľvek konkurenčnou. Vyniknite v reklamnej slepote aj vďaka svojmu jedinečnému logu.

Menej je viac

Tradičné klišé, ktoré sa však oplatí v tomto prípade dodržať. Žijeme v uponáhľanej dobe plnej reklamného smogu. Pri tvorbe loga sa držte jednoduchosti. Aj vďaka tomu vás zákazník jednoduchšie rozpozná na billboarde, product placemente v seriály či na plagáte vylepenom na zastávke.

Vďaka jednoduchosti loga sa vyhnete aj problémom v postprodukcii, ak budete chcieť svoje logo vyšívať, laserovať alebo gravírovať. Nerobte svoje loga zbytočne zložité a preplnené komplikovanými tvarmi. Nezabudnite však stále udržať komplexnosť a integritu loga.

Aj vďaka týmto typom môže byť vaše logo kvalitné a pomôcť vám v boji o zákazníka. Logo by malo byť silnou súčasťou vašej vizuálnej komunikácie a preto ho nechajte robiť profesionálnov, ktorí vám poradia pri jeho tvorbe.

Pusťme sa do práce

Nešetrite slovami!

Čím viac budeme vedieť, tým skôr prídeme s efektívnym riešením a pustíme sa do nového spoločného projektu.

Share This