fbpx

TOP Social media trendy pre rok 2019

Uvažujete ako sa budú vyvíja´t sociálne siete v roku 2019? Pripravili sme si pre vás prehľad top trendov.

Marketing sociálnych sietí sa musí neustále rýchlo prispôsobovať. Tempo, ktorým rastú tieto platformy je neskutočný a ak si chceme udržať konkurenčnú výhodu musí sa týmto zmenám neustále prispôsobovať. Iné to nebude ani v tomto roku a preto vám prinášame krátky prehľad trendov pre rok 2019, na ktoré by ste mali myslieť pri tvorbe vašej social media komunikácie.

Posielanie správ bude rásť aj naďalej

Aplikácie na posielanie správ už dávno prerástli aplikácie sociálnych sietí v používanosti (aj Facebook formálne odpojil Messenger a vytvoril z neho samostatnú platformu). Tento trend bude dominovať aj v roku 2019. Ľudia vymieňajú verejné príspevky za súkromné správy, vďaka ktorým ostávajú v kontakte so svojimi známymi a obľúbenými značkami. Ak marketéri pochopia ako komunikujú ich zákazníci pomocou odosielania správ, môžu dosiahnuť požadovaný efekt aj pre svoje značky. 

WhatsApp, Messenger, Viber či WeChat dosahujú veľké percento trhových správ a už zaviedli ďalšie funkcie, ktoré presahujú funkcionalitu odosielania správ, od príbehov a aktualizácií správ, až po  automatizovaných robotov pre služby zákazníkom a funkcie elektronického obchodu zapracované priamo v aplikáciach na odosielanie správ. 

Úniky dát budú hrať v dôveryhodnosti veľkú úlohu

Jeden z dôvodov prečo aplikácie na odosielanie správ predbehli platformy sociálnych sietí sú aj úniky osobných údajov. Bol to veľmi turbulentný rok aj pre samotný Facebook, ktorý čelil viacerým obvineniam z úniku súkromných dát užívateľov. 

Aj kvôli tomuto dôvodu je dôležité aby samotné značky pôsobili voči svojmu publiku dôveryhodne z pohľadu ochrany osobných údajov. Je dôležité ak je značka k svojmu publiku transparentná, či už ide o priznanie chýb alebo o zmeny v podmienkach používania. Aj takéto kroky vedú k budovaniu dôvery medzi publikom a značkou.

Zúžte zameranie na konkrétne kanály

Sociálne siete sa neustále stávajú konkurenčnejšie a aby ste udržali krok so svojimi zákazníkmi je nutné sa sústrediť len na tie kanály, pomocou ktorých dosahujeme najlepšie výsledky. Dni kedy ste sa museli pripojiť k Facebooku, len preto, že tam bol “každý” sú preč. Rovnako nie je už potrebné komunikovať rovnako na všetkých sociálnych platformách, ak nám neprinášajú rovnako dobré výsledky. 

Nebojte sa obmedziť svoje úsilie, čas a peniaze len na niekoľko komunikačných kanálov, ktoré vám prinesú požadovanú návratnosť a výsledky. Začnite analýzou svojho publika a zistite na ktoré kanály sa vám oplatí najviac sústrediť. Porovnajte si výsledky a šetrite svoj čas a rozpočet.

Výdavky na reklamu sa zvyšujú, ale zvážte nasýtenie reklamy

Reklama na sociálnych sieťach bola na vzostupe niekoľko posledných rokov a dnes už môžeme vytvárať desiatky rôznych špecializovaných typov reklám na rôznych platformách aby sme čo najlepšie zasiahli svoje publikum. Vďaka tomu že sa do týchto reklamných sietí investovali nemalé prostriedky, množstvo firiem vybudovalo svoje značky ako nikdy predtým.

Nemôžeme sa preto diviť, že rozpočty na reklamu sa každým rokom zvyšujú a tieto reklamné systémy nechýbajú takmer v žiadnom marketingovom mixe. Ako sa postupne Facebook presycoval množstvom reklamy, Instagram sa ukázal ako skvelý nástroj na komunikáciu. Rastúci marketingový spend do Instagramu to len dokazuje. 

V roku 2019 zažije Instagram ešte väčší boom a určite si zaslúži vašu pozornosť, ak sa tam nachádza vaše relevantné publikum. To samozrejme neznamená aby ste investovali väčšinu svojich prostriedkov iba na Instagram, zvážte aj ostatné sociálne platformy a vyberte si tie, ktoré vám prinesú najväčšiu hodnotu pre vašu značku.

Video, podcasty a live-streaming

Príspevky na blogu budú mať stále svoje miesto aj v roku 2019. Pre blogy však budú ideálne zložitejšie a odborné články, ktoré by mali mať správnu štruktúru a byť obohatené o vizuálny obsah. Konzumácia obsahu je oveľa ľahšia pomocou kanálov ako sú videá či podcasty.

Už od vzostupu Youtube až po vznik IGTV, sa sociálne siete vždy zaujímali o zvýraznenie video obsahu. Rovnako aj Facebook upravil svoj algorytmus a prispôsobil ho dôležitosti videí pre jeho používateľov. Video marketing je čoraz atraktívnejší ako pre značky, tak aj pre používateľov, ktorí si všimnú tento obsah, ktorý vyniká.

V roku 2019 budú značky ešte viac experimentovať s rôznymi typmi videí na rôznych platformách aby čo najviac a najefektívnejšie komunikovali so svojim publikom. Okrem videí tu budú dominantné aj podcasty, ktoré prinesú doby rádia späť a potenciálny zákazníci budú môcť konzumovať váš obsah aj na cestách. 

AR sa stane viac mainstreamom

Sociálne siete a AR (rozšírená realita) sú v posledných rokoch skvelou kombináciou. Je prirodzené, že sa rozšírená realita bude uberať na všetky platformy aby tak zjednodušila používateľom bežné starosti a zabavila ich v mory rôzneho nudného obsahu. Niektoré väčšie značky už v rámci svojej komunikácie AR využívajú a dávajú tak svojim zákazníkom možnosť vyskúšať svoje produkty, obohatiť svoj obsah či vyvolať požadovanú akciu. Aplikácie na vyskúšanie si rôznych typov okuliarou, klobúkov a množstva ďalšieho pomáhajú týmto značkám zvyšovať svoje predaje a nahradzovať kamenné skúšobné kabínky. 

Facebook investuje do budovanie AR aby sa v tomto smere stali dominantou na trhu, čo ešte viac zvyšuje dôležitosť rozšírenej reality v budúcich rokoch.

Social media marketing sa dostáva do fázy, kedy je veľmi dôležitá návratnosť investícií z takmer každej aktivity, prichádza nástup nových technológií a budovanie dôveryhodnosti medzi značkou a zákazníkom naberá nový rozmer. Pomôcť prežiť tieto trendy vám pomôžu nasledujúce body:

– poznajte a pochopte svoje publikum

– skontrolujte si svoju social media stratégiu

– alokujte čas a rozpočet aj na nové technológie a nástroje

– sústreďte sa na to, čo funguje

– robte všetko pre to, aby ste budovali dôveru vo vašu značku

Veríme, že vám týchto niekoľko trendov a odporúčaní pomôže držať sa vpred od vašej konkurencie a čo najbližšie k vašim zákazníkom.

Pusťme sa do práce

Nešetrite slovami!

Čím viac budeme vedieť, tým skôr prídeme s efektívnym riešením a pustíme sa do nového spoločného projektu.

Share This