fbpx

Remarketing vs retargeting

Čo to je a ako ich používať?

Remarketing a retargeting sú pojmy ktoré patria, teda by aspoň mali patriť do portfólia každého marketéra. Často sa však pletú alebo považujú za to isté. Čiastočne za to môže aj Google. Chcete vedieť viac? Čítajte ďalej.

Čo je to Retargeting?

Predstavte si situáciu, keď návštevník vášho webu odíte bez toho aby vykonal nákup alebo inú želanú konverziu. Vďaka cookies umiestneným na vašom webe ho môžete upútať so svojou reklamou na ďalších weboch ktoré navštívi. Pripomenieme mu o tri dni produkt ktorý si u vás nekúpil, zvýraznite jeho výhody, ponúknete mu zľavu či dopravu zdarma. Jednoducho presvedčte svojho návštevníka aby sa k vám vrátil a vykonal konverziu.

Remarketing v skutočnosti

Remarketing nastupuje v nákupnom procese až keď človek vykoná nákup/konverziu. Je považovaný za Up-sellovú/Cross-sellovú techniku, vďaka ktorej môžete zákazníkovi ponúknuť doplnkový tovar alebo službu k produktu ktorú si u vás už kúpil.

Predstavte si, že zákazník si u vás kúpi plaveckú čiapku a plavky. Je veľký predpoklad že začal s týmto športom alebo sa mu pravidelne venuje. O niekoľko dní na tohto zákazníka nastavíte remarketing a ponúknete mu ako doplnok plavecké okuliare aby mal lepší zážitok z plávania. Takto zacielite relevantný obsah na človeka pre ktorému takáto kúpa prinesie úžitok.

Google remarketing = retargeting

Google v týchto pojmoch trošku pletie ľudí. V ich nástroji Google Adwords môžete využívať službu kedy zacielite na návštevníkov vašej stránky, ktorí nákup neuskutočnili. Ako sme si vyššie povedali táto technika sa nazýva retargeting. Ak však pôjdete do nastavení reklamnej siete Google Adwords a začnete nastavovať túto možnosť zbadáte že Google to má nazvané ako remarketing.

To však nič nemení na užitočnosti jednej či druhej techniky. Určite sa aj vo vašom prípade nájdu možnosti ako ich využiť. Ak s tým budete potrebovať poradiť, neváhajte nám napísať. 

Pusťme sa do práce

Nešetrite slovami!

Čím viac budeme vedieť, tým skôr prídeme s efektívnym riešením a pustíme sa do nového spoločného projektu.

Share This