5 marketingových trendov pre rok 2019
Držte trendy s marketingom aj v roku 2019 a buďte o krok pred vašou konkurenciou.Trh a správanie spotrebiteľov sa v digitálnej dobe mení míľovými krokmi. Udržať krok s trendmi a so svojou konkurenciou vám pomôže v boji o zákazníka. Čím viac ste schopní plánovať do budúcna, tým lepšie sa vysporiadate so zmenami, ktoré prídu. Vybrali sme pre vás 5 marketingových trendov, na ktoré sa oplatí sústrediť v roku 2019.
1, Ľudia viac dôverujú svojim známym a dobrej reputácii značky, než klasickej forme reklamy.
Nie je žiadnou novinkou, že ľudia utekajú od tradičných reklám. Už v roku 2015 štúdia spoločnosti Nielsen dokázala, že medzi 4 najdôveryhodnejšie zdroje reklamy patria:
A, ľudia, ktorých poznáte,
B, značkové stránky,
C, redakčné stránky,
D, odporúčania a hodnotenia
Klasické formy reklamy sa umiestnili vždy na spodných priečkach. Prečo tomu tak je? Trh sa presýtil toľkým množstvom reklamy, až reklama ako ju poznáme stratila svoju dôveryhodnosť.
Očakáva sa, že až vyše 30% všetkých používateľov internetu bude na začiatku roka 2019 používať blokovanie reklám. To znamená, že tradičné formy reklamy už nedosiahnu až na 30% potenciálnych zákazníkov. To však neznamená, že treba na klasickú reklamu zanevrieť. Stále tu bude zvyšných 70% potenciálnych zákazníkov o ktorých bude treba bojovať.
Tu prichádza na rad relevantnosť a hodnota reklám pre zákazníka. To je dôvod prečo sa stále viac marketingového rozpočtu sústredí na obsahový marketing, spolupráce s influencermi a ďalšie partnerstvá značiek, ktoré vytvoria skutočnú hodnotu pre zákazníka.
2, Kreativita a neprispôsobivosť oddelia úspešných marketérov od neúspešných
V dobe digitálneho veku, keď každý tvrdí, že tlač je mŕtva, jedna americká značka investovala zdroje do softvéru pre získanie fyzických adries návštevníkov webu. Investovala svoj čas a financie aby išla proti nástrojom ako Mailchimp či HubSpot. Aj napriek tomu, bola táto kampaň veľmi úspešná.
Jednoducho povedané išli proti “prúdu” a hlavne proti reklamnej slepote. Spravili niečo inak, odlíšili sa. Využili podstatu marketingu na ktorú už mnoho firiem zabudlo. Určite sa teraz netreba vracať k printu a zanevrieť na digitálnu reklamu, ale raz za čas spravte niečo čo vás skutočne odlíši a prekvapí vašich zákazníkov. Kto by v dnešnej dobe čakal namiesto emailu veľkú papierovú obálku? Zvážte integrácie svojich kampaní a ich distribúciu medzi svoje publikum. Prekvapte a odlíšte sa.
3, Odstraňujte interné bariéry
V prvom bode sme hovorili o potrebe budovať kvalitný obsah ktorý zaujme potenciálnych zákazníkov viac než bežné formy reklamy. Kvalitný obsah nepomôže iba marketingu. Pomôže pri predaji vášmu obchodnému tímu, môžete využiť jeho prínos pri nábore kvalitných ľudí či komunikácii s investormi.
Pri budovaní obsahu sa často značky brzdia kvôli internými procesmi. Často-krát za to môže príliš veľa byrokracie. Firmy si často vytvárajú bariéry medzi jednotlivými oddeleniami. Vezmite si príklady z nadnárodných firiem ako Pepsi či Mondelez – jednou z ich priorít je vytváranie spoluprác v rámci firmy, prepájanie jednotlivých oddelení a spoločná komunikácia.
Kvalitný obsah, ktorý bude mať skutočnú hodnotu, pomôže všetkým oddeleniam spoločnosti. Pritiahne väčšie talenty, zníži náklady či zlepší vzťahy medzi investormi.
4, Je dôležité chápať ako komunikujú vaši zákazníci
Technológia sa za posledné roky neúprosnými krokmi vyvinula vpred. Niektoré dnešné deti už nepoznajú ani klasické analógové hodinky. Vaši zákazníci sa od týchto deti veľmi líšiť nemusia. Očakávajú, že s nimi budete komunikovať spôsobom, ktorý vyhovuje im a nie vám. Preto je veľmi podstatné uvedomiť si komunikačné preferencie svojich potenciálnych aj existujúcich zákazníkov.
Predpokladá sa že do roku 2020 bude až 50% všetkých vyhľadávaní uskutočnených cez hlasové vyhľadávanie. Tento trend sa začne rapídne rozširovať už v roku 2019. Je potrebné svoju komunikáciu neustále prispôsobovať a približovať sa aj dospievajúcej generácii, ktorá bude tvoriť kúpnu silu už čoskoro.
5, Pomoc a autenticita budú súperiť s automatizáciou a technológiami
Žiadne zastavenie automatizácie či pokroku technológii sa v roku 2019 konať nebude. Tieto výhody pomáhajú marketérom pracovať efektívnejšie, šetriť peniaze a pomáhajú pri rozhodovaní. Tieto pokroky však môžu niekedy byť na úkor vzťahov, ktoré máte vybudované so svojim publikom.
Aj keď automatizácia dokáže spraviť základné úlohy a ušetriť čas či náklady, urobte čo bude vo vašich silách aby zákazníci cítili z tejto automatizácie aj “ľudskú stránku”. Ľudský a osobný kontakt bude mať stále svoju váhu. Ak ste veľký e-shop určite nemôžete navštíviť všetkých svojich zákazníkov osobne, ale vďaka Mailchimpu im môžete zagratulovať k meninám, k výročiu kedy u vás spravili svoj prvý nákup či k inému dôležitému dňu. Využite kreatívne nástroje, ktoré máte k dispozícii a zanechajte vo svojej komunikácii časť ľudskosti.
Toto je len 5 trendov, ktoré môžu v roku 2019 zohrávať dôležitú úlohu medzi vami a vašimi zákazníkmi. Nezabúdajte žiaden trend z tohto zoznamu vám samostatne boj o zákazníka nevyhrá. Je dôležité vedieť správe vyskladať svoju marketingovú stratégiu, avšak týchto 5 tipov vám v tom určite pomôže.
Ak budete potrebovať pomôcť s budovaním marketingovej stratégie hodnej pre rok 2019, pokojne nám napíšte cez formulár nižšie a radi sa pustíme do spolupráce.
Pusťme sa do práce
Nešetrite slovami!
Čím viac budeme vedieť, tým skôr prídeme s efektívnym riešením a pustíme sa do nového spoločného projektu.