3 spôsoby ako obmedziť publikum na Facebooku
Prečítajte si ultimátny návod na to ako obmedziť svoje publikum na troch rôznych úrovniach.Niekedy sa ocitneme v situáciách kedy potrebujeme obmedziť publikum ľudí, ktorí vidia vaše príspevky z Facebooku (alebo samotné stránky!). Aj keď je to v rozpore so štandardným prístupom väčšiny obchodníkov na Facebook, občas existujú okolnosti, ktoré vyžadujú, aby ste obmedzili vaše publikum na Facebooku.
Pozrime sa na tri spôsoby, ako uplatňovať obmedzenia publika na Facebooku. Pozrime sa na príklad obmedzenia na úrovni stránky, obmedzenia na úrovni príspevku a špeciálne prípady zahŕňajúceho hlavné formuláre.
Obmedzte svoje publikum na úrovni stránky
Ak chcete obmedziť viditeľnosť celej stránky Facebooku na určité skupiny publika, môžete upraviť nastavenia stránky podľa týchto krokov:
Najprv prejdite na administrátorskú stránku pre svoju Facebook stránku. Ak používate službu Business Manager, možno sa budete musieť prihlásiť do svojho účtu Business Manager.
Kliknite na položku Nastavenia v pravom hornom rohu panela:
Uistite sa, že ste na karte všeobecných nastavení.
Na úrovni stránky máte dve možnosti obmedzenia. Môžete obmedziť publikum na konkrétne krajiny a nastaviť minimálne vekové obmedzenia.
Pre obmedzenia krajiny môžete zvoliť buď nastavenie konkrétnych krajín, na ktorých bude stránka viditeľná, alebo oblasti, v ktorých chcete skryť stránku:
Pri obmedzení na základe veku máte možnosť vybrať minimálny vek, tkorý musia vaší návštevníi dosiahnuť aby sa im vaša stránka zobrazovala.
Ak sa vám už podarilo vytvoriť si publikum na vašej Fanpage a následne ste sa rozhodli ho obmedziť na základe veku buďte opatrný. Fanúšikovia, ktorí nedosahujú túto podmienku budú od stránky odstavení a vám sa zobrazí takéto upozornenie priamo od Facebooku.
Rovnako majte na pamäti, že stránky s obmedzením veku nemôžu byť prepojené so skupinami. Toto obmedzenie rovnako môže odpojiť skupiny prepojené s vašou stránkou.
Ako to varovná správa naznačuje, ľudia mimo určenej vekovej skupiny nebudú môcť vidieť vašu stránku. Jednoducho uvidia oznámenie, ktoré hovorí o nedostupnosti obsahu.
Obmedzte svoje publikum na úrovni príspevkov
Pri tejto stratégie cielenia môžete obmedziť publikum konkrétnych príspevkov na vašej stránke.
Podobne, ako sme k tejto téme pristúpili pomocou zacielenia na úrovni stránky vyššie, začnite s kartou “Všeobecné” v časti “Nastavenia stránky”.
Okrem možnosti “Optimalizácia publika” pre príspevky kliknite na položku Upraviť. Odtiaľ vyberiete možnosť “Optimalizácia publika pre príspevky”, ak zatiaľ nie je začiarknuté políčko:
Ak aktualizujete toto nastavenie, budete môcť pri vytváraní príspevku pridať obmedzenia publika.
Ak máte toto nastavenie povolené, máte dve možnosti na pridanie obmedzenia príspevku.
Ak chcete pridať obmedzenia na príspevok vytvorený priamo na stránke, vyberte rozbaľovaciu ponuku zacielenia:
* Facebook pravidelne upravuje spôsob, akým to vyzerá, takže je možné, že aktuálna verzia sa môže trošku líšiť od tejto snímky obrazovky.
Vyberte možnosť pre obmedzené publikum:
Tu môžete určiť obmedzenia publika a uložiť zmeny:
Ak chcete na príspevok vytvorený prostredníctvom rozhrania “Nástroje na publikovanie” použiť obmedzenia publika po postupe na úrovni publika, kliknite na ikonu zemeguľa v spodnej časti príspevku:
Vyberte možnosť “Obmedziť publikum” podľa demografických údajov:
Odtiaľ môžete určiť demografické parametre, ktoré chcete použiť ako obmedzenia pre vaše publikum:
Zacielenie na konkrétne miesto na úrovni príspevkov ponúka niekoľko ďalších možností ako geografické zacielenie na úrovni stránky. Najmä na úrovni príspevkov môžete zacieliť na konkrétne krajiny, štáty / regióny, mestá alebo poštové smerovacie čísla – dokonca aj na okresy niektorých štátov. Ale na úrovni stránky môžete obmedziť publikum len podľa krajiny.
Obmedzte svoje publikum na zbierania leadov
Facebook Lead Forms majú svoje vlastné špeciálne možnosti pre obmedzenie publika. Tie sú nastaviteľné počas procesu tvorby formulára. Táto funkcia sa dá ľahko prehliadnuť a dokonca môžete zistiť, že v minulosti vaše preddefinované formuláre už boli defaultne nastavené s obmedzenými publikami.
Ak chcete nastaviť obmedzenia pre hlavné formuláre, počas procesu vytvárania formulárov kliknite na kartu “Nastavenia”:
Ak chcete zmeniť publikum na možnosť “Otvoriť”, jednoducho túto možnosť vyberte.
Ako je definované v službe Facebook (pri presúvaní kurzora nad malý znak “i” vedľa ukazovateľa Zdieľanie):
Podľa predvoleného nastavenia budú môcť tento formulár zobraziť a odoslať iba ľudia, ktorým bola táto vaša reklama zobrazená priamo. Vyberte možnosť “Otvoriť” a umožnite ľuďom zdieľať tento formulár s priateľmi a povoliť vyplnenie formulárov aj ľuďom označených v komentároch.
Upozorňujeme, že obmedzenie sa vzťahuje na samotný hlavný formulár, nie na súvisiaci príspevok. To znamená, že používatelia mimo určeného publika môžu vidieť kópiu a kreatívu príspevku, ale ak kliknú na tlačidlo na otvorenie formulára, nezobrazí sa hlavný formulár.
Vo všeobecnosti odporúčame zmeniť Otváracie formuláre. Prečo? Môžete mať používateľov, ktorí chcú zdieľať formulár so svojimi priateľmi. Ak títo priatelia nie sú v publiku, ktoré používate pre hlavnú reklamu spojenú s formulárom, nebudú môcť vidieť formulár, hoci môžu vidieť príspevok. To môže byť frustrujúce pre vaše publikum a poškodiť ich vnímanie vašej značky alebo firmy.
Možno tu existujú určité scenáre, v ktorých chcete, aby iba ľudia v publiku reklamy mohli vstúpiť do formulára. Túto voľbu budete mať k dispozícii.
Ak budete potrebovať poradiť s komunikačnou stratégiou či tvorbou obsahu pre vaše sociálne siete, napíšte nám a spoločne nastavíme vašu komunikáciu tak, aby fungovala a zasiahla vaše cieľové publikum.
Pusťme sa do práce
Nešetrite slovami!
Čím viac budeme vedieť, tým skôr prídeme s efektívnym riešením a pustíme sa do nového spoločného projektu.