Skryté významy v známych logách
Každý z nás ich pozná, málokto však pozná ich skutočný význam. Pozrime sa spolu na významy svetoznámych lôgLogá sú všade. Na oblečení, ktoré nosíme, na telefónoch, ktoré používame aj na jedle, ktoré si kupujeme – sme nimi neustále obklopení. Niektoré logá sú neuveriteľne jednoduché, iné až zbytočne zložité. Ale jedna vec, ktorú nemôžete poprieť je, že každé logo má svoj význam a reprezentuje značky pred širokým publikom.
Častokrát sa nad ich významom ani nepozastavujeme, jednoducho pre nás predstavujú nejakú značku, produkt či spoločnosť. Vo väčšine prípadov však tieto logá majú aj svoj hlbší význam. Poďme sa spolu pozrieť na niekoľko svetových lôg a dozviete sa niečo nové o svojich obľúbených značkách.
Beats by Dre
Na prvý pohľad je logo tejto značky veľmi jednoduché. Začiatočné “b” je zvýraznené na bielom kruhu. V skutočnosti však tento “kruh” predstavuje hlavu a písmeno “b” značí tvar týchto svetoznámych slúchadiel.
Amazon
Nemôžeme vynechať ani jedného z najväčších gigantov dnešného e-commerce trhu. Ich obrovské sklady a množstvo produktov reprezentuje aj ich logo, ktoré obsahuje zlatú šípku. Táto šípka, ktorá začína pri písmena “a” a končí pri písmene “z” ukazuje, že na tomto obrovskom e-shope nájdete úplne všetko, od A až po Z. Šípka je štylizovaná do tvaru úsmevu čo má indikovať radosť pri nakupovaní práve na Amazone.
Cisco
Logo tejto známej technologickej spoločnosti je kombináciou znázornenia magnetov, ktoré však rovnako znázorňujú aj hlavný symbol mesta, kde má CISCO svoju centrálu – San Fracisco a jej svetoznámy Golden Gate Bridge. A ako iste tušíte, ich názov je odvodený rovnako z názvu mesta, kde nájdete ich sídlo.
Roxy
Roxy je ženskou značkou športového oblečenia značky Quiksilver. Aby oslovili svoje cieľové publikum, vytvorili toto logo v tvare srdca ako tradičný ženský tvar. Tento tvar srdca však nie je obyčajný, je vytvorený z dvoch otočených lôg Quiksilveru ako odkaz a prepojenie ich vzájomného prepojenia.
Vaio
Sony Vaio je celosvetovou technologickou značkou, ale nie každý vie čo sa za jej významom skrýva. Toto logo predstavuje integráciu analógových a digitálnych technológií do ich produktov. Písmená “va” sú vytvorené tak, aby vyzerali ako analógové vlny, zatiaľ čo “io” sa podobajú číslam 1 a 0, čo predstavuje digitálny signál alebo binárny kód.
Le Tour De France
Logo tejto svetovej cyklistickej súťaže má hneď dva skryté významy. Ten prvý je písmeno “R” v slove “Tour”, ktoré pripomína cyklistu na bicykli. Druhý skrytý význam indikuje práve predné koleso tohto jazdca, ktoré má pripomínať slnko. Je to práve z toho dôvodu, že tieto preteky sa jazdia iba cez deň.
FedEx
FedEx je neuveriteľne populárna prepravná spoločnosť a jej logo môžete vidieť na nákladných autách, kamiónoch či lietadlách. Aj keď nie je nič výnimočné na použitých korporátnych farbaćh či fonte, aj toto logo má svoj skrytý význam. Všimli ste si niekedy šípku skrytú v negatívnom priestore medzi “E” a “x”? Šípka predstavuje myšlienku posunutia sa dopredu s rýchlosťou a presnosťou podobne ako značka FedEx.
Ako je na tom vaše logo? Komunikuje vašim zákazníkom presne to čo chcete, či má tiež svoj skrytý význam? Ak uvažujete nad vytvorením nového moderného loga či redizajnom toho starého, pokojne sa nám ozvite a my vám radi pomôžeme.
Pusťme sa do práce
Nešetrite slovami!
Čím viac budeme vedieť, tým skôr prídeme s efektívnym riešením a pustíme sa do nového spoločného projektu.