fbpx

8 užitočných UX tipov pre vaše web stránky

Všetko pre vyššiu konverziu vašich web stránok. Od farieb, ktoré používate až po umiestnenia tlačidiel. Zistite čo všetko môže vplývať na rozhodovanie sa zákazníka na vašom webe.

Skúsenosti, ktoré vaši návštevníci získajú na vašich webových stránkach ovplyvnia nielen mieru konverzií, ale môžu výrazne ovplyvniť už základný fakt a to či návštevníci na vašich stránkach ostanú alebo hneď odídu. Pravdepodobne ste strávili veľa času a úsilia pri získavaní návštevnosti vašich webových stránok, tak posledná vec ktorú chcete, je stratiť týchto návštevníkov.

Tu je 8 užitočných UX tipov, ktoré vám pomôžu dosiahnuť vyššie konverzie na vašich web stránkach.

1. Zlepšite rýchlosť stránky

Weboví návštevníci sú viac netrpezliví než kedykoľvek predtým. Očakávajú, že stránky sa načítajú v priebehu niekoľkých sekúnd. Ak sa webové stránky načítavajú viac ako 2-3 sekundy znižujete si tým rapídne mieru konverzií a návštevnosť ďalších podstránok webu. Niektoré štúdie ukazujú, že iba dvojsekundové oneskorenie zvýšilo mieru opustenia stránky (bounce rate) na 87 percent.

Všimli ste si niekedy, ako sa stránky ako Amazon načítavajú rýchlo? Investujú nemalé prostriedky do serverov, aby takúto rýchlosť dosiahli. Ich interné štúdie ukazujú, aký vplyv má na ich zákazníkov pomalé načítanie stránok. Jednou z najlepších možností, ktoré môžete urobiť pre váš UX, je zaplatiť za najrýchlejší a najspoľahlivejší server, ktorý si môžete dovoliť a samozrejme venovať sa technickým parametrom na vašom webe pre rýchlejšie načítanie stránky. Ocení to aj samotný Google pri výsledkoch vyhľadávania (SERP).

2. Sústreďte sa na cieľ vašich web stránok

Aký je cieľ vašej vstupnej stránky? Jednou z najdôležitejších vecí je určite upriamenie pozornosti návštevníka na CTA tlačidlá či linky. Tieto tlačidlá a linky často krát indikujú konverziu, ktorú chcete dosiahnuť. Najlepším spôsobom ako to dosiahnuť, je obmedziť množstvo informácií a rušivých elementov na vstupnej stránke. Samotný dizajn vstupnej stránky by mal byť sústredený na komunikovanie hlavnej myšlienky a ciele tejto vstupnej stránky. Ukážte návštevníkovi cestu, ktorou sa má vybrať na vašej stránke. Ideálna je kombinácia bielej farby, ktorú pôsobí na oči pokojne a pre CTA prvky využiť pestré farby či obrázky. O pocitoch ktoré vyvolávajú jednotlivé farby sme si písali v tomto článku.

3. Responzivita

Používanie mobilných zariadení s prístup na Internet naďalej každoročne narastá. Niektoré prieskumy tvrdia, že smartfóny s mobilným internetovým pripojením používa v roku 2018 až 2,6 miliardy ľudí. Ak vás toto číslo nepresvedčilo o význame používať responzívne webové stránky, tak vás možno presvedčí fakt, že Google vo svojom algorytme hodnotenia SEO, považuje responzívnosť webov ako jeden z hlavných faktorov.

Ak ste zatiaľ neuvažovali nad responzívnosťou svojho webu, je najvyšší čas. Neprichádzajte o návštevníkov, ktorí prídu z mobilných zariadení.

4. Obsah, ktorý je ľahko skenovateľný

Ako sme písali vyššie s rastúcim počtom internetového mobilného pripojenia rastie automaticky návštevnosť stránok aj z mobilných zariadení. Ľudia sa často ponáhľajú alebo sú len lenivý čítať a preto množstvo informácií hľadajú iba rýchlym skenovaním. Uistite sa aby váš web dal relevantné informácie návštevníkovi aj pri rýchlom skene vašich stránok.

Aj keď vaše web stránky obsahujú rozsiahlejšie články s množstvom informácií, uistite sa že hlavné informácie, ktoré téma obsahuje budú viditeľné aj pri rýchlom skenovaní celého článku. Používajte podkapitoly, odrážky či samotný bold, ktorý odlíši dôležité informácie v texte. Týmto spôsobom uspokojíte oba typy návštevníkov. Tých, ktorí chcú článok rýchle preskenovať, ale aj tých, ktorí si článok pokojne prečítajú celý.

5. Opravte nefunkčné prekliky

Časom sa odkazy na vašich webových stránkach môžu prerušiť, zmeniť či odstrániť z rôznych dôvodov. Nech už je dôvod nefunkčnosti vašich linkov akýkoľvek, keď návštevník klikne na nefunkčný odkaz dostane sa na prázdnu stránku a bude sa cítiť stratený. Aj keď sa určite chcete vyhnúť chybám typu 404, niekedy to bohužiaľ nie je možné.

Našťastie existuje niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť na opravu nefunkčných odkazov. Po prvé, ak spúšťate svoje stránky na platforme WordPress, nainštalujte plugin detektora “zlomených odkazov”, ktorý vás upozorní na nefunkčné odkazy a vy ich môžete v pokoji opraviť. Po druhé, vytvorte vlastné 404 presmerovanie alebo stránku. Jedným z najväčších problémov so stránkou 404 je, že návštevníci sa cítia stratení a nevedia, ako majú na webe pokračovať. Presuňte ich na vašu domovskú stránku alebo im dajte vlastnú prispôsobenú stránku 404, ktoré ich bude navigovať ďalej.

6. Zbavte sa nepotrebných prvkov

Čisté prostredie pôsobí najlepšie na čítanie a nechajte jasne vyniknúť prvky ktoré chcete. Vyhnite sa preto množstvu nepotrebných informácií a prvkov na vašom webe, ktoré budú vašich návštevníkov rozrušovať. Nechajte ich sústrediť sa na hlavnú informáciu, ktorú im chcete odkomunikovať.

Odstráňte zo svojich webov rôzne blikajúce bannery, nerelevantné obrázky či nežiadúce reklamy. 

7. Obrázky a videá

Vizuálny obsah je oveľa ľahšie konzumovateľný ako samotný text. Používajte na svojich web stránkach videá aj obrázky. Vizuálny obsah vaše webové stránky “poľudštia”, oživia nudný text a ponúknu aj rýchlejšiu komunikáciu informácií. Nezabudnite však na bod 6 a nepreháňajte to s vizuálnym obsahom aby ste nedosiahli opačný efekt ako chcete.

8. Čistá a jednoduchá navigácia

Prispôsobte svoju stránku tak, aby sa návštevníci na nej mohli ľahko orientovať. Návštevníci sa na vašej stránke nesmú stratiť, inak ju začnú opúšťať. Zabezpečte aby vaši návštevníci vedeli v každom momente, kde sa na stránke nachádzajú. Až 70% návštevníkov sa spolieha na priame navigovanie, namiesto funkcie vyhľadávania. Preto by jasná a čistá navigácia stránky mala mať jednou z vašich priorít.

Upravujte a testujte

Každá web stránka je odlišná s odlišnými návštevníkmi. Čo platí pre jedného nemusí platiť pre druhého a preto je najdôležitejšou časťou testovanie a upravovanie jednotlivých aspektov aby ste dosahovali čo najvyššie konverzie. Či už to je nákup, odoslanie emailu či čo najdlhšie strávený čas na stránke, to už závisí od vašich cieľov.

Ak potrebujete pomôcť s redizajnom svojej web stránky či vytvorením úplne novej, napíšte nám a radi vám pomôžeme.

Pusťme sa do práce

Nešetrite slovami!

Čím viac budeme vedieť, tým skôr prídeme s efektívnym riešením a pustíme sa do nového spoločného projektu.

Share This